صفحه اصلي درباره ما تماس با ما
در

      جدول برنامه هاي ماه مبارک رمضان 1402

  منتخب محصولات فرهنگي

بیشتر...



                            حدیث



    درک از امام مهدي
از امام صادق (ع) منقول است كه پيامبر اكرم (ص) فرمودند :
خوشا به حال كسى كه قائم اهل بيت مرا درك كند و به او اقتدا كند قبل از قيامش تابع ائمه هدايت باشد و از دشمنانشان بيزارى بجويد ايشان رفيقان من هستند و گراميترين افراد امت نزد من مى باشند . كمال الدين ـ شيخ صدوق ص 287
أچأڈأ­أ‹ أ‡أ’123 : امام صادق

 


        پايگاه هاي پيشنهادي

آيت الله دري نجف آبادي
نايب رييس هئيت امناء
 

حجت الاسلام و المسلمين
نوري شاهرودي
عضو هئيت امناء مهديه


مقالات

مهدويت

توقيعات

ظهور

غيبت

انتظار

زندگينامه

امام و بانوان

کتب

شعر

پرسش و پاسخ

ادعيه و زيارات

شفايافتگان

نامه اي به امام عج

مشاهدات

ديگر موضوعات

اخبار مهديه

         0پايگاه هاي ديگر


سایت مسجد مقدس جمکران

سايت فرهنگي تبيان

سايت سراج انديشه

سایت دکتر علی غضنفری

سايت فرهنگي شهيد آويني  


 

 


تاريخ خبر: جمعه27/8/1384

ياوران امام زمان

ياوران امام زمان عليه السلام زنان و مرداني هستند كه از صفات حميده و اخلاق حسنه مثل و مانند ندارند و به مقام خلوص رسيده اند. و از عيوب نفساني منزه مي باشند و سر سوزني شك و نفاق در قلبهاي آنها راه ندارد و هرگز مكر و حيله در زندگيشان وجود ندارد و چنان مهذب گرديده اند كه نفس و فطرتهاي آنها آميخته شده است از براي اطاعت و محبت پروردگار و انس به حضرت بقية الله ارواحنا فداه لذا در راه امام زمانشان از هر چيزي مي گذرند و جانهاي خود را بر كف گرفته اند تا نثار جان جانان كنند.

آنها چنان در مقامات عاليه اي از كمال رسيده اند كه مورد رشك تمام اصحاب انبيائ و اولياء قرار مي گيرند و غبطه آنها را مي خورند.

اينها ياران اوليه آن حضرت هستند كه در ابتداء ظهور به آن حضرت ملحق مي شوند و حضرتش را ياري مي نمايند و پس از اندك زماني مؤمنين از شيعيان از اطراف و اكناف عالم خود را بخدمت آن جناب مي رساند كه تعدادشان به سيصد هزار نفر مي رسد و همينطور به تعدادشان افزوده مي شود.

آنان ياران اوليه اي هستند كه امام زمان عليه السلام را ياري مي نمايند و طبق بعضي از روايات تعدادشان 313 مرد و 50 زن مي باشند.

ما در اين قسمت بعضي از رواياتي كه مي فرمايد زناني در ركاب حضرت بقية الله ارواحنا فداه مي باشند مي آوريم تا زنان جامعه ما بخود آيند و بدانند با اصلاح نفس و تزكيه آن، آنان نيز مي توانند خود را در زمره ياوران امام زمان قرار دهند.

امام صادق عليه السلام مي فرمايند:

يكون من القائم ثلاث عشرة امراة.

قلت و ما يصنع بهّن؟!

قال: عليه السلام: يدو اين الجرحي و يقمن علي المرضي.

كما كان مع رسول الله(ص).

قلت: فسمهّن لي قالي عليه السلام: القنواء بنت رشيد، ام ايمن، حبابة الوالبية و سميّة ام عمار بن ياسر، و زبيده، ام خالدالا حمسيّه، ام سعيد الحنيفيّه و صبانة الماشطة و ام خالد الجهنية .

يعني: همراه حضرت قائم سيزده زن مي باشد راوي مي گويد گفتم: آن حضرت چه كمكي از آنها مي گيرد فرمود: آن زنان مجروحين را مداوا مي كنند و از مريضها پرستاري مي كنند همچنانكه زناني با رسول خدا بودند.

گفتم: آن زناني كه با رسول اكرم بودند برايم نام ببريد.

فرمود: قنواء بنت رشيد، ام ايمن، حبابة والبيه و سميه مادر عمار ياسر، زبيده و ام خالد الاحمسيه، و ام سعيد الحنفيه، و صيانة ماشطة، و ام خالد جهنية.

و در روايت ديگري مي فرمايد:

ينزل عيسي بن مريم علي ثمن مائة رجل و اربعمائة امرأة خيار من علي الارض و اصلح من مضي.

يعني: حضرت عيسي بن مريم عليه السلام بر هشتصد مرد و چهارصد زن نازل مي شود كه در زمين اختيار شده اند و بهترين زن و مرد از گذشتگانند.

پر واضح است كه حضرت عيسي براي ياري امام زمان نازل مي شود و افرادي كه حضرت عيسي عليه السلام را ياري مي رسانند در حقيقت حضرت بقية الله را ياري مي رسانند كه در ميان آنها طبق اين روايت، چهارصد يزن مي باشند.

بنا به روايتي كه مي فرمايد :

الا بدال اربعون رجلاً و اربعون امراه كلّما مات رجل منهم ابدل الله مكانه رجلاً و كلّما ماتت امرائة ابدالله مكانها امرأة.

يعني: ابدال چهل مرد و چهل زن مي باشند و هرگاه مردي از آنها بميرد خداوند ديگري را مكان وي جايگزين مي كند و هرگاه زني از آنها بميرد خداوند زن ديگري را مكان وي جايگزين مي كند.

ابدال افرادي از زنان و مردان مي باشند كه در اثر تحصيل كمالات به مقامي مي رسند كه لياقت ياري رساندن به حضرت بقية الله ارواحنا فداه را پيدا مي كنند كه در بين آنها 40 زن مي باشد.

و در روايت ديگري وارد شده است:

و يجئي والله ثلاثمئة و بضعة عشر رجلاً منهم خمسون امرأة يجتمعون في مكة.

يعني: به خدا سوگند كه سيصد و ده و اندي نفر مي آيند كه در ميان آنها پنجاه زن هست و در مكه جمع مي شوند.

از ظاهر اين روايت چنين بر مي آيد كه 50 نفر از 313 نفر ياران امام زمان زنان مي باشند ولي طبق روايات متواتر ديگر كه مي فرمايد 313 نفر همگي آنها مرد مي باشند، شايد منظور از اين روايت ذكر شده، اين باشد كه در كنار 313 نفر مرد 50 نفر زن وجود دارد نه اينكه 50 نفر از جمله 313 نفر مي باشند.

خلاصه اينكه زنان نيز همانند مردان لازم است خود را آماده درك ظهور حضرت بقية الله عليه السلام كنند و تمام صفات و شرايط لازم را دارا شوند تا بتوانند در ركاب آن حضرت انجام وظيفه كرده و به دستورات امامانشان عمل كنند.

كسي مي تواند به اين مقام برسد كه نفس خود را تزكيه كرده باشد و از هر جهت متخلق به اخلاق حسنه گرديده باشد و تسليم محض حق و حقيقت و امام زمان خود باشد و تمام وابستگي هاي مادي كه او را از پيروي امام باز مي دارد دور كرده باشد و نفس خود و غرائز آن را مهار كرده باشد و به مرحله اي برسد كه جز خواست خدا و امام زمان خود، خواستي ندارد كه بزرگان از آن تعبير به مرحله اخبات مي كنند.

امام جعفر مي فرمايد :

هر كس مي خواهد از ياوران حضرت قائم عليه السلام باشد بايد انتظار كشد و در عين انتظار به تقوي و خوش خلقي رفتار نمايد.

         بنيانگذار مهديه تهران


حجت الاسلام والمسلمين شهيد حاج شيخ احمد کافي


         برنامه های ندبه و کمیل

دعاي کميل و ندبه فروردين ماه 1403


جدول کامل برنامه ها...

         واريز آنلاين به حساب مهديه

         گالري صوتي

قرائت دعاي ندبه 1403/1/24

سخنراني دعاي ندبه 1403/1/24

قرائت دعاي کميل 1403/1/23
بيشتر...

         مجلات


         ارتباط با ما

درباره ما

 نام
 Email
متن
 

         اشتراک

 نام
 Email