|
|
|
|
تاريخ خبر: پنجشنبه26/8/1384
|
آيا امام زمان عليه السلام همسر و فرزند دارند؟ حضرت ولي عصر (صلوات الله عليه) طبعا بايد داراي همسرو فرزنداني باشند اين رابا استدلال علمي و عقلي عرض مي کنم .
مسلماً يکي از سنن پيغمبر اکرم صلي الله عليه و اله ازدواج است حضرت رسول اکرم صلي الله عليه و اله فرمود : « تناکحوا تناسلوا فانّي اباهي بکم الامم » (1) امر به نکاح است . يکي از مستحبات مؤکد ازدواج است.که رسول اکرم صلي الله عليه و اله فرموده : « النکاح سنّتي فمن رغب عن سّنتي فليس منّي » (2) ازدواج سنت من است کسي که سنت مرا نديده بگيرد و ازدواج نکند از من نيست . امام زمان از يک چنين مسأله اي هيچ وقت نمي گذرد بعلاوه ما فکر نکنيم ازدواج و عمل زناشوئي کار کثيفي است که ائمه و انبياء عليهم السلام نمي کنند خير , غريزه جنسي يکي از قواي بدني است که هر چه يک انسان کاملتر باشد اين نيرو در او قويتر است . همان طوري که ما مي گوئيم : چشم پيامبر صلي الله عليه و اله خيلي پرنور بودو احتياج به عينک نداشت . گوشش احتياج به سمعک نداشت , نيروي جنسي ائمه و انبياء عليهم السلام از سائرين قويتر بوده است که روايت هم دارد .(3)
بنابراين حضرت ولي عصر(صلوات الله عليه) حتماً ازدواج کرده اند اگر بگوئيم که آن حضرت عقيم بوده اند ؟ اين نقص است و يِکي از امراض است که مسلماً حضرت ولي عصر (صلوات الله عليه) د راين جهت هم نقص نداشته اند . پس بنابراين حضرت صاحب الزمان عليه السلام هم همسر و هم فرزند دارند حالا درمدت هزار و صدو شصت و چند سال طبعاً هيچ زني اين اندازه سن نداشته که با آن حضرت باشد پس زنهاي متعدد گرفته اند . دريک زمان ممکن است چند زن نداشته باشند چون اجتماع امروز نمي پسندد ولي به هرحال هر زني که مي مرده ايشان زن ديگري انتخاب مي کرده اند البته به اندازه رفع کراهت .
با اين حساب وقتي که تنها از امام سجاد عليه السلام تا امروز هشتاد مليون سيد در روي زمين باشد بعيد نيست که امام عصر روحي فداه داراي يک مليون و يا اگر يک ميليون نباشند حتماً داراي صدهزار فرزند هستند .مي گوئيد پس کجا هستند ؟ مي گوئيم اين طوري بوده , اين معناي غيبت است . اگر مسأله جزيره خضراء درست باشد که آنجا هستند و ديگر کجايند ندارد برو و ببين . اگر درست نباشد که من در کتاب « مصلح غيبي » دو راه را شرح داده ام . (4) يکي به خاطر اينکه بر هر کسي واجب است که فرزندش را از فساد حفظ کند پس حضرت ولي عصر (صلوات الله عليه) فرزندانش را د رجزيزه اي که انتخاب کرده قرار داده و نگذاشته که درآنجا فساد نفوذ کند وآنها رااز فساد محافظت کرده است که اين نظر خيلي قوي نيست و حتمي نمي باشد و احتمالي است . يک جريان که از نظر خودم قويتر است اين است که امام عصر عليه السلام در هر زماني محلي را انتخاب مي کنند که وجودشان مؤثر هم باشد بدون اينکه او رابشناسند که ايشان امام عصر(صلوات الله عليه) است . مثلاً در تهران اگر کسي بيايد و بخواهد زندگي کند مي پرسند : تو پسر که هستي ؟ مي گويد : نام پدرم حسن است خيلي افراد هستند که اسمشان حسن است حتي فاميلش هم عسکري است از کجا معلوم که پدر حضرت ولي عصر عليه السلام باشد حضرت با خانواده اي ازدواج کرده مصالحي را هم درآن محيط در نظر گرفته که آن مصالح را هم انجام بدهد هيچ مانعي ندارد و مدتي هم آن حضرت درآن مکان بوده و او رانشناخته اند چون بناي شناختن نيست خودش اِعمال ولايت کرده و او را نشناخته اند يک رفتاري کرده که حتي زن و بچه اش او را عادي فرض کرده اند هيچ مانعي ندارد انسان در خانه اي زندگي بکند زن و بچه انسان هيچ احتمال هم ندهند اين آدم فوق العاده اي است . اولياء خدا اکثراً همين طورند , کراماتي و طّي الارضهائي دارند ولي زن و بچه اشان هيچ نمي فهمند و متوجه نمي شوند .
و اين ممکن است که زن و فرزندان حضرت ايشان را درک نکنند چند سالي هم باشد فرض کنيد تا آخر عمر زنش باشد بعد فرزندان بزرگ شده اند و اينها را کار و کسبي و برنامه اي دستشان داده است . دردنيا هر ده يا بيست يا پنجاه سال نمي شود يک نفر مفقود شود؟ وقتي حضرت اينها را روبراه کرده است بعد ازآنجا در جاي ديگري رفته است و زندگي کرده است . هيچ مانعي هم ندارد زنش را طلاق داده يا مرده باشد و فرزندان هم هر کدام به دنبال کارشان رفته باشند . چه بسا اين ساداتي که الان در بين مردم هستند عده اي ازآنها فرزندان حضرت ولي عصرعليه السلام باشند. در زيارت روز جمعه ما مي گوئيم : « صلي الله عليک و علي آل بيتک الطيبين الطاهرين » سلام بر تو و بر آل بيت تو اي امام زمان . پس اين مسأله بااين خصوصيت بعيد نيست واقعيت داشته باشد و چه بسا در مملکتي آن حضرت سالها زندگي کرده به خاطر آنکه کاري انجام دهد . مثلاً اول کسي که اسلام را به آمريکا برد شخصي بوده به نام «محمد» و از حجاز هم رفته و پايه گذار اسلام در آمريکا است . الان اسلام در آمريکا از تبليغات او سرچشمه گرفته است . اين را در تاريخ آمريکا همه نوشته اند . مثلاً اگر حضرت ولي عصر عليه السلام دريک چنين جائي بروند و مدتي هم آنجا زندگي کنند و اسلام هم بوسيله او رواج پيدا کند و بعد از آنجا به جاي ديگري هجرت کنند چه اشکالي دارد؟ کار به اين مهمي . يا مثلاً درسودان اول کس که در سودان رفته البته آن هم جاي حرف داردکه جد اين « صادق المهدي » پدرش عبدالرحمن مهدي و جدش محمد المهدي بوده است مي گويند:« محمد المهدي » از حجاز به سودان آمده است وسودان مرکز فسادي براي تمام ممالک عربي بوده است و از وقتي او به آنجا رفته عده اي را اطراف خودش جمع نموده و اصلاح کرده که چهار سال درآنجا بوده و بعد هم معلوم نشده کجا رفته است که الان هم «حزب ملت » که رئيسشان « صادق المهدي » است که اسم اصلي اش «انصار المهدي» است . (5) اينها معتقدند که او امام زمان همان مهدي موعود است و يک روزي هم خواهد آمد و اينها انتظارش را مي کشند . خوب اگر چنين برنامه هائي (نمي خواهم بگويم اين دو مورد حضرت بوده اند) اما اگر بعضي جاها بدون اينکه همين اندازه که نشانه گذاشته اند همين اندازه نشانه باشد چه اشکالي دارد؟ درکره به اين وسعت حضرت ولي عصر عليه السلام داراي زن و فرزند باشند و يک مليون هم فرزند داشته باشند البته نوه نه فرزند مستقيم (نوه ها و نتيجه هاو نبيره ها) از نظر عقل اشکالي به نظر نمي آيد که برايمان سخت باشد که اين مطلب را قبول کنيم .
پي نوشت :
1-الخرائج جلد ۲ ص 920
۲- بحارالانوار جلد 100 ص 220 حديث 23
۳- وسائل الشيعه جلد 20 ص 243 باب 140 حديث 25545
۴-مصلح غيبي پاسخ به سوالات سي و سوم و سي وچهارم در صفحات 117 تا 120
۵-اسم اصلي محمد احمد و نام پدرش عبدالله و نام مادرش امينه بود وي نزد دو تن از علماي حوال يشهر «خرطوم » درس خواند و پس ازآن به جزيره « ابا» رفت و پانزده سال در آن جزيره درانزوا بسر برد و در سن 40 سالگي خود را مهد يناميد و قبيله « بگارا » که درآن منطقه از همه مقتدرتر بود او را تقديس مي کرد و او را پذيرفت . در سال 1300 داعياني نزد همه شيوخ فرستاد تا خبر دهند که او مهدي منتظر است.
د رانتها در 21 ژانويه 1885 ميلادي اين مدعي مهدويت د راثر تبي شديد درگذشت و مسأله مهدويت در آفريقا که با مبارزه عليه امپراطوري انگليس عجين شده بود به پايان رسيد (رجوع کنيد به معارف و معاريف جلد ۹ صفحه 713 ستون دوم و صفحه 714 ستون اول )
نقل از کتاب انوار صاحب الزرمان ارواحنافداه تأليف حضرت آية الله سيد حسن ابطحي خراساني صفحه 170
|
|
واريز آنلاين به حساب مهديه |
|
|
|
|
|
|