صفحه اصلي درباره ما تماس با ما
در

      جدول برنامه هاي ماه مبارک رمضان 1402

  منتخب محصولات فرهنگي

بیشتر...



                            حدیث



    درک از امام مهدي
از امام صادق (ع) منقول است كه پيامبر اكرم (ص) فرمودند :
خوشا به حال كسى كه قائم اهل بيت مرا درك كند و به او اقتدا كند قبل از قيامش تابع ائمه هدايت باشد و از دشمنانشان بيزارى بجويد ايشان رفيقان من هستند و گراميترين افراد امت نزد من مى باشند . كمال الدين ـ شيخ صدوق ص 287
أچأڈأ­أ‹ أ‡أ’123 : امام صادق

 


        پايگاه هاي پيشنهادي

آيت الله دري نجف آبادي
نايب رييس هئيت امناء
 

حجت الاسلام و المسلمين
نوري شاهرودي
عضو هئيت امناء مهديه


مقالات

مهدويت

توقيعات

ظهور

غيبت

انتظار

زندگينامه

امام و بانوان

کتب

شعر

پرسش و پاسخ

ادعيه و زيارات

شفايافتگان

نامه اي به امام عج

مشاهدات

ديگر موضوعات

اخبار مهديه

         0پايگاه هاي ديگر


سایت مسجد مقدس جمکران

سايت فرهنگي تبيان

سايت سراج انديشه

سایت دکتر علی غضنفری

سايت فرهنگي شهيد آويني  


 

 


تاريخ خبر: پنجشنبه26/8/1384

انتظارفرج برترين عمل

رضا شريعتى
غايت خلقت ، تکامل مخلوق و هدف از خلقت جنٌ و انس عبادت پروردگار سبحان است. اسلام عهد عبوديت الهي بر گردن همه آحادبني آدم عليه السلام و ديني جهاني و جاوداني است. موازيني که اين دين در قالب اصول عقايد، اخلاق حقوق، اقتصاد، سياست و حکومت و... ارائه نموده است ، همه شؤون زندگي فردي و جمعي ، مادي و معنوي ، دنيوي و اخروي انسان را در بر مي گيرد. اسلام همه انسانها را بندگان يک خدا و فرزندان يک پدر و مادر و رودرروي يک دشمن مشترک مي شناسد و در پي تأسيس يک جامعه جهاني بدون مرز با مشارکت همه آحاد بشر در قالب يک نظام ارزشي پيشرفته و بر اساس گرايش هاي فطري حق جويي، عدالت خواهي،آزادگي و توحيد است.
اسلام با حالت اشخاص تندخو و متحجر و وضعيت جوامع محدود و مرزبندي شده و ملت ها و دولت هاي پراکنده و متخاصم که فقط به منافع ملي خويش بينديشند، موافق نيست و با شيوه هاي گوناگون همه مردم را به وحدت ، محبت ، صلح ، تعاون و احترام متقابل و درنهايت تشکيل يک خانواده جهاني در سايه مقررات الهي ترغيب مي نمايد. لذا هيچيک از مرزبندي ها و تقسيمات نفساني ، نژادي ، تاريخي، جغرافيايي و اجتماعي ساخته و پرداخته شياطين جني و انسي در اسلام معتبر نيست.
بر اساس جامعه شناسي اسلام، چون اشخاص نوع انسان در بقاي شخص و نوع به يکديگر نيازمندند و وصول آنها به کمال بدون بقاء ممتنع است، بنابراين در وصول به کمال به يکديگر محتاجند. از اينروي کمال هر شخصي مشروط و موقوف به ديگر اشخاص نوع انسان مي باشد. لذا بر هر انساني لازم است که با همنوعان خود بر وجه تعاون معاشرت کند. در غيراين صورت از قاعده عدالت منحرف و به صفت جور متصف مي گردد.
از ديدگاه قرآن کريم و عترت مبين جاي هيچ شک و شبهه اي نيست که دوراني خواهد آمد که در آن بشريت در زير لواي يک فرهنگ و نظام ارزشي الهي ، خانواده اي واحد را تشکيل خواهند داد. ما شيعيان اين دوران را همان زمان ظهور حضرت ولي عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف مي دانيم و همچنان در انتظار حکومت عادله و جهاني آن سرور بسر مي بريم.
انتظار فرج قائم آل محمدصلي الله عليه و آله و سلم متضمن اقرار به وجود ، حيات ، ظهور آن بزرگوار ، عدم شک درباره ايشان ، پذيرفتن غيبت ، تحمل فراق آن عزيز ، عدم اعتراض به پنهان بودن آن محبوب ، صبر بر بلايا ، آزارها ، ناکامي ها ، تمسک به آثار قابل تحصيل از ائمه هدي عليهم صلوات الله ، ارشاد و استرشاد ،رجوع به راويان اخبار ايشان و تقليد از فقهاء جامع شرايط مي باشد. بنابراين وظيفه اصلي شيعه در مقام انتظار ، احراز تکاليف الزاميه اي است که از سوي شارع مقدس متوجه او مي باشد و اين امر از يکي از طرق يقين، اجتهاد، تقليد، و احتياط محرز مي گردد.
از جمله وظايف شيعه جهاد با نفس ، امر به معروف و نهي از منکر ، تقيه ، مهاجرت و جهاد با کفار و مشرکين و منافقين و زورمداران خودسر است و نقطه عطف همه آنها، شناختن و شناساندن پيام رهايي بخش اسلام به مردم مستعد جهان و عمل به مفاد و احکام آن و ايجاد زمينه براي مشارکت همه انسانها در تشکيل يک جامعه جهاني واحد به سرپرستي حجت خدا و ولي عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف است. امروز به علت فقدان نبي صلي الله عليه و آله و سلم و غيبت ولي عجل الله تعالي فرجه الشريف، قلت عدد افراد لايق براي اين کار بزرگ، کثرت دشمنان، پشت کردن زمانه برما و شدت فتنه ها ، دعوت به اسلام بصورت فردي ، محدود و پراکنده چندان مثمر ثمر نيست و مستلزم کارهايي سازمان يافته و تشکيلاتي و منسجم است.

         بنيانگذار مهديه تهران


حجت الاسلام والمسلمين شهيد حاج شيخ احمد کافي


         برنامه های ندبه و کمیل

دعاي کميل و ندبه فروردين ماه 1403


جدول کامل برنامه ها...

         واريز آنلاين به حساب مهديه

         گالري صوتي

قرائت دعاي ندبه 1403/1/24

سخنراني دعاي ندبه 1403/1/24

قرائت دعاي کميل 1403/1/23
بيشتر...

         مجلات


         ارتباط با ما

درباره ما

 نام
 Email
متن
 

         اشتراک

 نام
 Email