صفحه اصلي درباره ما تماس با ما
در

      جدول برنامه هاي ماه مبارک رمضان 1402

  منتخب محصولات فرهنگي

بیشتر...



                            حدیث



    درک از امام مهدي
از امام صادق (ع) منقول است كه پيامبر اكرم (ص) فرمودند :
خوشا به حال كسى كه قائم اهل بيت مرا درك كند و به او اقتدا كند قبل از قيامش تابع ائمه هدايت باشد و از دشمنانشان بيزارى بجويد ايشان رفيقان من هستند و گراميترين افراد امت نزد من مى باشند . كمال الدين ـ شيخ صدوق ص 287
أچأڈأ­أ‹ أ‡أ’123 : امام صادق

 


        پايگاه هاي پيشنهادي

آيت الله دري نجف آبادي
نايب رييس هئيت امناء
 

حجت الاسلام و المسلمين
نوري شاهرودي
عضو هئيت امناء مهديه


مقالات

مهدويت

توقيعات

ظهور

غيبت

انتظار

زندگينامه

امام و بانوان

کتب

شعر

پرسش و پاسخ

ادعيه و زيارات

شفايافتگان

نامه اي به امام عج

مشاهدات

ديگر موضوعات

اخبار مهديه

         0پايگاه هاي ديگر


سایت مسجد مقدس جمکران

سايت فرهنگي تبيان

سايت سراج انديشه

سایت دکتر علی غضنفری

سايت فرهنگي شهيد آويني  


 

 


تاريخ خبر: شنبه28/8/1384

جواب ابوالحسن محمد بن جعفر اسدى‏

و نيز در احتجاج طبرسى از ابوالحسين محمد بن جعفر اسدى 1 روايت نموده كه گفت : در ضمن جواب مسائلى كه من از حضرت صاحب الزمان پرسيده بودم و محمد بن عثمان براى من فرستاد، مرقوم بود كه : و اما اينكه پرسيده‏اى كه ملكى در ناحيه شما وقف باشد آيا اگر صاحبش محتاج به آن شد مى‏تواند در آن تصرف كند يا نه؟ جواب اين است كه اگر هنوز آن ملك وقف شده تسليم متولى نشده ، صاحب ملك اختيار دارد كه امضاء خود را پس گرفته و آنرا باطل و تملك كند ولى اگر تسليم متولى وقف شد صاحب ملك نمى‏تواند در آن تصرف كند، خواه محتاج به آن باشد يا بى نياز از آن باشد.

و اما اينكه پرسيده‏اى كسانى كه در اموال ما كه در دست آنهاست بدون اجازه ما تصرف مى‏كنند و استفاده آنرا براى خود حلال مى‏دانند ؛ پس هر كس اينكار را بكند ملعون است و ما روز قيامت از وى بازخواست مى‏كنيم پيغمبر (ص) فرمود: هر كسى آنچه را كه پيش عترت من حرام است حلال بداند؛ بر زبان هر پيغمبر و مقربى ملعون است . پس هر كس حق ما را تضييع كند از جمله ستمگران محسوب است و مشمول لعنت پروردگار خواهد بود. چنانكه خداوند فرمود:الالعنة الله على الظالمين .

و اما اينكه پرسيده‏اى شخصى نماز مى‏گذارد و آتش و تصوير (عكس) و چراغ (روشن) مقابل وى قرار دارد، آيا نمازش صحيح است يا نه؟ چه كه مردم پيش از تو در اين خصوص اختلاف داشته‏اند، جواب اين است كه اگر نماز گذار از اولاد بت پرستان و آتش پرستان نباشد جايز است ولى اگر از اولاد بت‏پرستان و آتش پرستان باشد، جايز نيست رو بروى آنها نماز بگزارد7

و اما اينكه پرسيده‏اى املاكى در ناحيه شما وقف ما شده، آيا جايز است كسى آنرا آباد كند و بعد از كسى مخارجى كه برداشته بقيه مداخل آنرا بناحيه مقدسه ما بفرستد و اين كار را بحساب ثواب بردن و تقرب بسوى ما متحمل شود؟ جواب اين است كه هيچكس حق ندارد در مال كسى بدون اجازه صاحبش تصرف كند ، پس چگونه جايز است كسى در مال ما تصرف بكند؟ هر كس بدون اجازه ما اينكار را بكند، آنچه را كه بروى حرام بوده حلال دانسته ، و هر كس بدون اجازه چيزى از اموال ما را بخورد مثل اين است كه آتش در دل خود نهاده است ؛ و به زودى نيز به آتش جهنم درافتد.

و امام اينكه پرسيده‏اى راهگذرى از جنب درختان ميوه دارى كه وقف ما شده مى‏گذرد و از ميوه آن مى‏خورد آيا براى وى حلال است يا نه؟ جواب اين است كه خوردن آن براى راهگذر حلال و بردن با خود حرام مى‏باشد.

اين حديث را شيخ صدوق در كمال الدين بسنده ديگر هم از اسدى نقل كرده است 2.


پي نوشت :
1- از وكلاى حضرت است .
2- زيرا ممكن است بت پرست‏زاده و كبرزادگان در حال نماز بياد عقايد پدران مشرك خود بيافتند و شرك در عبادت آنها رخنه كند و لطمه بر عقيده بى‏آلايش اسلامى آنها وارد سازد.
3- البته بايد دانست كه اين توقيع نيز تخليص شده است

         بنيانگذار مهديه تهران


حجت الاسلام والمسلمين شهيد حاج شيخ احمد کافي


         برنامه های ندبه و کمیل

دعاي کميل و ندبه ارديبهشت ماه 1403


جدول کامل برنامه ها...

         واريز آنلاين به حساب مهديه

         گالري صوتي

قرائت دعاي ندبه 1403/1/31

سخنراني دعاي ندبه 1403/1/31

قرائت دعاي کميل 1403/1/30
بيشتر...

         مجلات


         ارتباط با ما

درباره ما

 نام
 Email
متن
 

         اشتراک

 نام
 Email