صفحه اصلي درباره ما تماس با ما
در

      جدول برنامه هاي ماه مبارک رمضان 1402

  منتخب محصولات فرهنگي

بیشتر...



                            حدیث



    درک از امام مهدي
از امام صادق (ع) منقول است كه پيامبر اكرم (ص) فرمودند :
خوشا به حال كسى كه قائم اهل بيت مرا درك كند و به او اقتدا كند قبل از قيامش تابع ائمه هدايت باشد و از دشمنانشان بيزارى بجويد ايشان رفيقان من هستند و گراميترين افراد امت نزد من مى باشند . كمال الدين ـ شيخ صدوق ص 287
أچأڈأ­أ‹ أ‡أ’123 : امام صادق

 


        پايگاه هاي پيشنهادي

آيت الله دري نجف آبادي
نايب رييس هئيت امناء
 

حجت الاسلام و المسلمين
نوري شاهرودي
عضو هئيت امناء مهديه


مقالات

مهدويت

توقيعات

ظهور

غيبت

انتظار

زندگينامه

امام و بانوان

کتب

شعر

پرسش و پاسخ

ادعيه و زيارات

شفايافتگان

نامه اي به امام عج

مشاهدات

ديگر موضوعات

اخبار مهديه

         0پايگاه هاي ديگر


سایت مسجد مقدس جمکران

سايت فرهنگي تبيان

سايت سراج انديشه

سایت دکتر علی غضنفری

سايت فرهنگي شهيد آويني  


 

 


تاريخ خبر: يکشنبه29/8/1384

دانسته شد که من امامم؟

مرحوم ملا محمود عراقي(ره) مي فرمايد:
« سال 1273، که سال سوم مجاورتم در نجف اشرف بود، شبي در خواب ديدم که از در قبله صحن مطهر وارد شدم و ازدحام زيادي در آن جا بود. از شخصي پرسيدم: علت اين اجتماع چيست؟
گفت: مگر نمي دانيد که حضرت صاحب الامر عجل الله تعالي فرجه الشريف ظهور فرموده اند و الان در صحن تشريف دارند و مردم با ايشان بيعت مي کنند؟

با شنيدن اين مطلب متحير شدم که اگر بروم و بيعت کنم شايد آن حضرت نباشند و بيعت را باطل کرده باشم و اگر اين کار را نکنم شايد ايشان خود حضرت باشند، که در اينصورت بيعت با حق ترک شده است.

با خود گفتم مي روم و با او اظهار بيعت کرده، دست خود را به سويش دراز مي کنم اگر امام است، که مي داند من در امامت او شک دارم؛ لذا دست خود را کشيده و بيعت مرا قبول نخواهد کرد آن وقت خواهم فهميد که ايشان امام هستند و بيعت خواهم کرد.
اگر امام نباشند، از قلب من خبر نداشته و دست خود را براي پذيرفتن بيعت به طرف من دراز مي کنند و معلوم مي شود که امام نيستند و با ايشان بيعت نمي کنم و دست خود را مي کشم.
اين علامت را پيش خود قرار دادم و وارد صحن شدم و جمال بي مثال آن حضرت را زيارت کردم و يقين نمودم که اين شخص، خود حضرت مي باشند و از قلب خود غفلت کرده، دست خود را براي بيعت دراز نمودم.
آن بزرگوار وقتي اين کار مرا ديدند، دست مبارک خود را کشيدند. من از ملاحظه اين عمل امام عليه السلام خجل و پريشان شدم و چون حضرت اين حالت را ديدند، تبسم نموده و فرمودند:
« دانسته شد که من امامم ؟ »
و سپس دست مبارک را دراز کردند و به بيعت اشاره نمودند. در اين لحظه من به ياد مطلب قلبي خود افتاده، خوشحال شدم و بيعت نمودم و از شدت شوق، مشغول دور زدن به گرد وجود منور و مطهر ايشان شدم.

ناگاه يکي از آشنايان متدين، از دور ظاهر شد. صدايش کردم که حضرت ولي عصر ارواحنا فداه ظهور فرموده اند. تا اين جمله را شنيد آمد و بدون تأمل با آن بزرگوار بيعت کرد و دور حضرتش مي گشت. در اين اثنا بود که از خواب بيدار شدم.

خواب دومي که ديدم، به فاصله چند سال پس از آن واقعه و در همان مکان مقدس (نجف اشرف) بود. اين خواب را بعد از آن که مدتي در عاقبت کار خود زياد به فکر فرو مي رفتم، مشاهده کردم؛ چون مي ديدم بسياري از گذشتگان و جوانترها و معاصرين، اوايل عمر خود، در زمره اَخيار بوده اند؛ ولي بعدها اعتقادتشان فاسد و با همان عقايد فاسد از دنيا رفته اند.

اين انديشه و خيال، به طوري قوت گرفت که باعث تشويش و اضطراب خاطرم گرديد. تا آن که شبي در عالم رؤيا، ديدم حضرت ولي عصر عليه السلام در مسجد هندي ( از مساجد معتبر نجف اشرف ) تشريف دارند و در انتهاي مسجد ايستاده اند.

جمعيت، حضرت را احاطه کرده و من نزديک در ايستاده بودم و منتظر بودم که هنگام خروج، به محضرشان شرفياب شوم.
ناگاه آن بزرگوار به قصد بيرون رفتن، تشريف آوردند وقتي به من نزديک شدند خودم را بر پاهاي مبارک آن بزرگوار انداختم و گريان شدم و عرضه داشتم:
فدايت شوم عاقبت کار من چطور خواهد شد؟

آن حضرت دست مبارک را دراز کرده و با عطوفت و مرحمت دست مرا گرفتند و از خاک برداشتند و بعد با تبسم و ملاطفت فرمودند: بي تو نمي روم.

من در همان عالم رؤيا فهميدم که منظور حضرت آن است که بدون تو وارد بهشت نمي شوم. تا اين بشارت را شنيدم، از نهايت شادي بيدار شدم و ديگر از افکار سابق آسوده خاطر گرديدم. »

         بنيانگذار مهديه تهران


حجت الاسلام والمسلمين شهيد حاج شيخ احمد کافي


         برنامه های ندبه و کمیل

دعاي کميل و ندبه ارديبهشت ماه 1403


جدول کامل برنامه ها...

         واريز آنلاين به حساب مهديه

         گالري صوتي

قرائت دعاي ندبه 1403/1/31

سخنراني دعاي ندبه 1403/1/31

قرائت دعاي کميل 1403/1/30
بيشتر...

         مجلات


         ارتباط با ما

درباره ما

 نام
 Email
متن
 

         اشتراک

 نام
 Email